Årets största middag!

Tjo!
Nu är jag tillbaks på jobb igen och allt är mao som vanligt :)

Igår hann jag inte vara hemma mer än typ 20 minuter som jag trodde (vilket dock var fullt tillräckligt mtp att jag inte var hemma själv!). Slopade idén om body+hög kjol som jag tänkte ut i bilen (känns som att jag verkligen fokuserar på min körning haha). Det var iallafall allt för kallt för det, så det blev svarta finbyxor (mina linförarbyxor haha^^) och vit/svart-randig skjorta. Dagen efter att jag köpt mina första Jimmy Choo-skor (och glatt berättade det på jobb) svarade 2 utav dom (män såklart, varav den ena var min egen far *suck*) med frågan om "jag hade på mig dom då". På jobb....
Igår var jag alltså så illa tvungen att även bära dessa underbara kreationer för att även förklara bildligt att "nej, man har inte jimmy choo på sig på jobb...". Det överlevde jag! :)

Det var iallafall en trevlig kväll på St: Jörgen (tror jag det hette...). Det var en grymt cool lokal med stengolv, stenväggar och all inredning var uppköpt från en gammal kyrka i England. Sjukt coolt var det! Dessutom var där ju MASSVIS med mat (tom jättemycket vegetariskt!) så snacka om att jag blev mätt hahaha. En arbetskollega från iran (reza) provade även spettekaka för första gången och blev därmed dubbad till äkta skåning (vi blev lite inspirerade av riddarsalen där maten togs).. Att höra honom säga "spiddekauga" och "ris á la molla" (istället för "á la malta" blev kvällens roligaste.


Idag är det som vanligt jobb och sedan körskola som gäller. Hörs efter det!


Kan förresten tillägga att jag fortfarande inte har ätit något sedan julbordet igårkväll (och antagligen inte lär behöva göra det på ett bra tag haha).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0