Halka!!

Okej, detta inlägget får bli ett undantag - jag måste ju bara skriva om dagens halkkörning!
Det var jag och 2 grabbar som åkte med en körskollärare till Bulltofta i förmiddags. Efter att ha varit inne i en skum lokal, där vi bla fick väga oss (jag väger 2,5 ton när jag färdas i 50 km/h haha :o) och sitta i en bil som vände sig 360 grader (läskigt som fan).

Efter det hade vi en kort genomgång och sen skulle vi ut o köra på banan (jag var nervös!). Vi körde och halkade (jag tänkte faktiskt inte ens på till en början att jag satt ensam i bilen, men det var skönt!). Andra gången fick jag en överstyrd bil, dvs den snurrade säkert 3 varv när jag var tvungen att köra i 55 km/h i en kurva (sjuukt läskigt men fy fan vad roligt!!). Sedan gjorde vi dvs övningar där "älgar" (gula, jävligt smala älgar gjorda av skumgummi) dök upp precis framför än. Under tiden fick vi höra en jävla massa roligheter från körläraren i radion:

"OOOOJ!! Det där gick inte så bra va??"

"HOPPSAN! DÄR KÖRDE DU PÅ ÄLGEN!! Nu blir inte hennes ungar glada.."
"ÄR DU HELT FUCKED UP???"

På ganska grov skånska... Poängen med alltihop var iallafall att vi skulle inse att det tar betydligt längre tid att stanna en bil än vad man tror (även om det är nödsituation och man i princip ställer sig på bromsen). Point taken.



Nu ska jag plugga lite och snart kolla på Förkväll (Ola ska vara med). Om några timmar får man väl släpa sig till träningen också (även om jag för tillfället inte ens är ett dugg sugen på det..).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0