Icke succé vs. succé (x2)

Sorry dudes - jag har haft en riktigt fullrulle helg!! Ska filla in er lite nu..

I lördags var det första cafeterian med Nattis o ja, det blir aldrig tråkigt! :D Jag skrattade så jag fick ont i magen när vi skulle spela in vår egna Bestefar-film (video kommer när nattis klippt ihop våra fina klipp). "Bestefar, jeg kan igge diske.." hahaha.

Efteråt åkte jag och Helena hem till mig och hämtade/lämnade saker och sedan körde vi till COOP och handlade bla vin och eltejp! Hemma hos henne i Åkarp blev det tacos, fixpix och sedan iväg igen. Vi åkte hem till Sofie (en gammal voltigekompis/tränare) för lite lussevakaförfest, vilket var väldigt trevligt (första gången jag förfestade med en 1-åring -som jag inte är släkt med- dessutom haha). Nåt utav kvällens roligaste måste varit när jag, Helena, Sandy, Stina och Maria skulle åka från Sofie till Slagt och vi såg bussen komma. Resultatet blev en kedja utav 5 stycken voltigetjejer springandes på ett led, alla i svarta strumpbyxor, rosa klänningar och klackaskor, med antingen en flaska eller burk i handen. Tilläggas bör att Maria var lite långsam (sprang sist), vilket gör att Helena (näst sist) springer och skriker "MARIA ÄR INTE MED!!!" ungefär 10 gånger i minuten. Det måste verkligen ha varit en syn för gudarna..

Kvällen fick dock en lite oväntad twist på slutet. (Man kan väl konstatera att mental labilitet och alkohol inte är en bra kombination ^^). Dock så löser ju allt sig om man har en bästa tjompis med sig :)<3

 


I söndags
vaknade jag och Helena (något halvdanna xD) och segade länge. Vid 2 feelade vi dock fine, lagom tills det var dags att möta upp laget på ÖRS för att fixa oss till luciashowen. Vi tejpade på 5 röda ljusslingor/man, med 5 doser som fästes framme på magen. Vi såg ut som självmordsbombare! Passade på att hjälpa ÖRU när de skulle ha voltige på Jacques (de gjorde en parodi på oss). "Det ser ut som att Örestads förstalag har fått konkurrens..". Jo tack! ;)

För vår del blev det en ljusshow alltså. Ridhuset var nersläckt och vi syntes bara genom våra ljusslingor. Vi inledde med en dans till Lady Marmalade för att sedan köra vår kür på Matti (även han lyste - han hade ljus i manen, ner till mulen över hela ansiktet, i svansen och på benen). Det gick iallafall skitbra och Matti är snäll häst!! :) Efteråt fick vi massa beröm och väldigt många har faktiskt sagt/skrivit att vårt nummer var det absolut bästa på hela showen, vilket är skitkul :) Så det tackar och bockar vi för.


Efter luciashowen blev det körkortsteori fram till 03.30, dvs jag har bara sovit 1½ timme inatt.. Dock payade det off, för idag skrev jag teoriprovet!!!! ... and i passed ;) Tog en taxi till Vägverket imorse eftersom att ingen kunde köra mig (och jag inte litar på min egen orienteringsförmåga när det handlar om nåt sånthär viktigt). Chauffören var väldigt trevlig och försökte lugna ner mig: "Nej, men du kommer klara de här, de känner jag på mig!". Såna chaufförer gillar vi! :D Mötte även Andrea (från stallet) och Martin (som jag lärde känna på halkan) där inne, och vi blev godkända alla 3! (jag fick 60/65).

Nu jävlar är jag på gång! :)

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill seee! Finns det ingen film från uppvisningen? :)

2009-12-19 @ 15:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0