It's raining alvedon... NOT!

Nu är jag dessutom arg på mig själv. Efter att ha spenderat fem minuter åt att febrilt leta igenom väskan efter alvedon (inte en, inte två, utan TRE gånger) upptäcker jag den oförnekbara (är det ett ord?) bristen på just alvedon. För en sekund slog tanken "Vem fan har tatt den sista alvedonen utan att fylla på lagret??" mig i ren desperation, men kom sedan på att det med högsta sannolikhet är jag själv.. Ännu mer irriterande.


Så här får jag sitta, alvedonlös, tills jag kommer hem vid strax efter 4. Hur är det förresten - kan man blanda alkohol och smärtstillande? Har hört så olika.. Ikväll ska jag nämligen på julbord med jobb och jag hade ju planerat att förtära ett glas gott vin. Ska jag nu vara vuxen och gå på julbord med arbetskollegorna hade det ju kännts fjantigt att sitta där med ett glas julmust..


Oavsett vilket så ska mitt huvud sluta snurra först iallafall (känns ju inte riktigt läge att fylla på med alkohol annars, haha!). Det var faktiskt en ganska tjock nål de stack igenom mitt blodkärl idag - säkert 3 mm! Men, nu är det gjort iallafall. Min blodgrupp är A-, vilket tydligen är en ganska ovanlig blodgrupp, så då är det väl extra viktigt att man hjälper till. Vem vet, någon gång är det kanske jag som behöver hjälp... Just därför tycker jag att ni iallafall ska gå in på http://www.geblod.nu och ta del av informationen. Förhoppningsvis upptäcker ni att det inte krävs särskilt mycket, varken tidsmässigt eller på något annat sätt. Det enda det tar är en halvtimme, 3 gånger om året (vilket blir totalt 1,5 timme utav 9000). Kan man inte ta sig den tiden för att göra något som faktiskt kan rädda ett liv så vet jag inte vart mänskligheten är på väg..





Dessutom fick man en sånhär cool tröja... (jag tog den lila!)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0