Julafton!

God Jul alla läsare!!!

Min julafton började verkligen på bästa möjliga vis - i stallet kl 06.30. Skulle nämligen rida den traditionella julaftonsridningen kl 7 (en kadrilj runt en gran i ridhuset). Trodde först att jag skulle få Poison (som alla andra år) men blev lite överraskad när jag såg att ridlärarna satt mig på Merlin istället. Dock var det en glad överraskning (även om jag saknar att rida Poison). Har länge sett framemot att få rida Merlin (har ju jobbat lite grann med honom på voltigen, o lär träna stenhårt med honom i vår). Det ska ju vara han och jag, som det varit jag och Kalif och jag och Jacques. Förhoppningsvis lär vi även ställa upp på SM i juli tillsammans, såvida laget lyckas kvala under våren.


Anyhow, idag fick jag alltså testa honom uppifrån och jäääävlar. Han var så fin fin fin!! :) Jag blev rent överlycklig haha. (Observera att jag ifrånsett för igår inte har ridit sedan vi red hästarna till Genarp i somras. Då är det dessutom en 6 timmar lång uteritt, dvs man jobbar inte hästen direkt. Ridit på riktigt har jag nog inte gjort på ett år..). Äeh, de va en fantastisk känsla! :)

Sedan dess har jag även varit i kyrkan och nu är jag hemma igen. Om 1½ timme nästan ska vi köra till Svedala för julaftonsfirande med min mammas särbos stora släkt. Från 5 personer till 25... Det kommer bli en annorlunda jul!


Nu får jag nog snart ta o börja fixa mig - tror jag ska locka håret idag.. Vi hörs imorgon och ni får ha en fantastisk jul allihopa!



Kommentarer
Postat av: Jossan

God jul kära du :)

2009-12-25 @ 15:27:01
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0