Julebestyr!

Look who's alive! Ja, som jag skrivit innan så har det varit JULSTRESS (ja, med versaler) de senaste dagarna, men tänkte bjuda på en liten uppdatering nu:

Julafton:
Spenderades som sagt i Svedala med mammas särbos enorma släkt, vilket var ganska så trevligt. Mycket mat och trevlig stämning och sådär. Den enda som skrek iår var Leo (fast det gjorde han ju också med råge). Till sist kom även tomten (aka Albin) och delade ut julklapparna, och äntligen fick jag ge siz min julklapp: en biljett (eller ja, två egentligen men den ena ska ju jag ha (H)) till Magnus Betnérs föreställning "Livets ord" i Lund den 4 februari. Det ska bli väldigt roligt, och SOM jag har retat gallfeber på mig själv när jag inte för mitt liv kunde komma på vad "Lund, 19.30" i min kalender den 4 februari innebar (vågade inte skriva ut vad vi faktiskt skulle göra där ifall Elina skulle få för sig att snoka). Anyhow, among the things that I got:

- Pengar & presentkort
- Årets julklapp (dvs en spikmatta)
- En överlevnadsneccessär med nödvändigheter i miniformat ("till mina ola-resor")
- Smycke
- 2 CD's
- Säsong 1, 2 och 3 av Big Bang Theory (!!)
- 2 matlagningsböcker

och det roligaste...

- en tavla med bilder på Ola, med texten "Att användas vid Ola-behov" (eller något sånt) över, och så tre 100-lappar intryckta under glaset (av mammas särbos systers familj). Hahaha. (Pengarna ska faktiskt få hänga där i tavlan på väggen tills vidare ^^).


Juldagen:
Den klassiska "nu leker vi med våra julklappar"-dagen. Inte iår dock - det blev stall, julafton med mormor och lite sånt smått och gott istället. (Jag ogillar allmänt röda dagar, och den här dagen är inget undantag).


Annandag jul (igår):
Var först en vända i stan med Louise. Vi köpte presenter och tights! (Det blev inte mindre än 6 par för min del). Åkte till stallet, red Sabino för sista gången vilket var ett helvete. Vi var extremt många i ridhuset, så att rida var knappt lönt. Man kunde inte slutföra någonting för att det alltid kom någon ivägen. Ett bättre organiserat tidssystem är att föredra till nästa år.
Åkte iallafall hem efteråt och gjorde en klassisk snabb-fix innan jag drog hem till Elina för att fira jul med henne, Kristina, Leo och pappa. Av pappa fick jag en dvd (som jag visserligen redan har men ändå), en quote-tavla (en i den serien som jag la upp för ett tag sen!) och presentkort på Scorett :D Elina fick på Make up store, men scorett kändes mer som min grej, så det tackar vi för! :p

Efteråt följde jag med pappa hem för att hämta nycklar till jobbet, men det slutade med pizza, Robinson och rödvin (behövde slå ihjäl lite tid medans jag ändå var i rätt krokar). Fick träffa vår gamla nymfparakit Itzhak (som alltså bor med pappa) som kände igen mig och spenderade hela kvällen på min axel :D Till sist bar det iallafall av hem till Emil för 19 års-fest för honom och Schmitt. Jag drog på mig ett par extra vuxenpoäng genom att inte dricka särskilt mycket eftersom att jag skulle köra till jobbet idag, och efter att ha försäkrat för emil ungefär 5 gånger att "ja, jag kommer på nyår" så gick jag därifrån och ringde en taxi vid 1. Fick en väldigt rolig taxichaufför som informerade mig om alla ställen i Malmö där polisen brukar stå och ha hastighetskontroller (efter att det kom upp att jag nyligen tagit körkort). Det kan ju alltid va bra att veta hahah..


Dagen efter annandag jul (alltså idag):

Om ni inte har förstått det än, så sitter jag på jobb (helt ensam vilket är naaajs). Lite kaffe och kvarglömda pepparkakor håller mig sällskap :) Om några timmar ska jag köra hem, och då ska jag bjuda på en liten jul-lista senare ikväll! :D


Här är iallafall en bild på Quote-tavlan jag fick! Nu jävlar ska jag samla på mig hela serien!! (Eller iallafall de 8 favoriter jag har).









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0