Teori + uppkörning på första försöket - oh snap!

God morgon (jo idag är det faktiskt in order att säga det nu)..
Nu tänkte jag uppdatera lite här (har vatt sjuk de senaste dagarna och har därför inte orkat ^^).

I onsdags (den 15 december 2009) tog jag alltså körkort. Min nyvunna kompis Martin hade bilen precis innan mig (vi gick ju på samma trafikskola) och - han passed! Ganska bra start för min del också :D En snabb säkerthetskontroll av bromsarna (piece of cake) och sedan körde vi iväg.

Det blev lite landsväg och lite motorväg i huvudsak, innan vi var tillbaka på Vägverket (jag gjorde dessutom 2 killer-parkeringar). Inspektören ägnade de första 5 minuterna när vi stannat åt att skälla på mitt kopplingsarbete (tydligen så ska jag vara liiite snabbare med att höja kopplingarna i svängarna - man ska ju koppla så lite som möjligt ur rent miljöperspektiv), och ja, där sjönk ju mitt confidence (jag var av någon sjukt konstig anledning inte ett dugg nervös utan istället ganska så övertygad om att "jo, nu ska jag ta körkort!"). Men när han då snackade på om det, jag svarade "jo men jag ska tänka på det.." (det ska jag faktiskt) började han snacka på om att "ÄH, du är tvilling - en kreativ snackare!! Jag har bott med en tvilling i 7 år och jag litar inte ett dugg på dom!". Hm, det där sa mig inget annat förutom att han är en av de intelligensbefriade människor som tror att stjärnornas placering i jämförelse till ett antal planeter på himlavalet under ens födelsetimme på något sätt påverkar ens personlighet. Not cool. Iallafall så följdes detta med ett: Men som helhet så är du såklart godkänd.

Så hela onsdagen spenderades i bilen. Hämtade mamma och syster efter jobb, sedan helena och sedan körde jag till Lund, mötte upp sofie och sedan satt vi på front row i stora härliga fåtöljer på en bank i Lund och lyssnade på Team Olas ljuva stämmor.

Jacob: "Då satt vi lite på pottan.."
*Tjabo skrattade till*
Jacob: *tittar skojsurt* .... "Ja, det HETER så!"

Hahah det var faktiskt en rätt rolig spelning (och lätt den skönaste jag varit på haha).

 

Efter x antal km den dagen var jag hemma, och sedan dess har jag som sagt varit sjuk. Hann ändå med lite julklappskväll med puletjejerna igårkväll (med inte okej-samtalsämnen just nu xD). Men de va la mysigt och ses igen! Man saknar att inte träffa dom varje dag faktiskt..

Men men, nu när jag nästan varit vaken en timme (haha) ska väl jag göra något vettigt :]

Puss och kram på er!






Att jag gosade in mig i detta lakanet morgonen innan uppkörningen kanske hade någon positiv verkan? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0