Tomt!

Idag snöade jag in på jobb, iskall och en halvtimme försenad. Det började med att jag försov mig (jag är sämst!) och sedan var bussjäkeln försenad i 10 minuter så jag fick stå och vänta i minst en kvart på centralen. 10 minuter kanske känns som lite i det stora hela, men procentuellt är det faktiskt en grov försening med tanke på att bussen går var 20e minut. Det är som om jag skulle dyka upp på jobb kl 12 istället för 8... Hade busschauffören varit vänlig och kanske tom yttrat ett "ursäkta förseningen" till oss stelfrusna stackare som alla kom försent till jobbet hade det väl varit sin sak. Men nej, istället sitter det en tjock, tjurig liten gubbe bakom ratten och suckar. Han fick min själ inget "tack" av mig när han slagit in barnbiljetten i biljettautomaten på bussen..

Idag känner jag mig dessutom extremt ensam. När jag knallade in på jobb visade det sig att 4 utav mina närmsta inte är här. Agneta har slutat, Reza ligger hemma och är sjuk, Tahereh har åkt till Iran och Nilo har gått och ramlat i snön. Med andra ord sitter jag helt ensam inom en radie av 15 meter. Känns konstigt när man i vanliga fall sitter 1-2 meter från de andra som man kan sitta och gagga med. Nåja, Reza och Nilo är väl iallafall tillbaka snart...

Nu är det dessutom snart lunch och då ska jag låna pappas bil och köra och hämta ut mitt körkort.. MIH! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0