Best weekend ever!!

Okej, nu blire STOCKHOLMSSTORY (ska dock försöka hålla de kort, klockan är rätt mycket).

Lördag:
Mötte upp Adina på Malmö syd
. I Lund hoppade Maggie & Elli på, och det blev en väldigt rolig tågresa med kotte (jag och elli vann överlägset), skvaller, pompoms-making och "plugg". Maggie och Elli klagade över att jag pratade mycket, men det var nog bara i deras huven :)
Framme i Stockholm åkte jag & Adina och dumpade våra väskor i vårt fina rum på vandrarhemmet och mötte sen upp några andra flickor på centralen. Där var hundratals folk som var där o lyssnade på en annan kille (som fick låna vår megafon. Vi delade ut flygblad till alla där och precis när de var klara passade jag på att göra lite reklam för Team Ola (i megafonen då) på centralen. Där vann vi nog ett antal röster :) (att vakterna kom sen är oviktigt :D)

Inne i studion var det inga problem alls för mig & Adina att komma in- jag stod ju på VIP-listan (H). I "mellanrummet" mellan utomhus och själva studion stod vi som vanligt och taggade, o hälsade på några körmedlemmar som kom ut. Både en körmedlems mamma (som jag skrivit om innan) och tjejen som har hand om team ola-sidan på facebook var jättegulliga bara "så du KOM in ändå?!", "Åh vad skönt att det löste sig!" osv. Michaela hade tom ringt till produktionsbolaget för att försöka tjata sig till en biljett till :)

Sen drog iallafall programmet igång och det var draaaag. Team Ola gjorde en grym version av All by myself och sen ett svängigt nummer till It's raining men. Till slut gjorde de låten Caruto (typ ^^), som team Stefan också gjorde. Överlag tyckte jag faktiskt att Team Ola var den bättre kören, utan tvekan, men svenska folket och jag brukar tycka olika... Till slut kom det - tillkännagivandet. Gry sa "och vinnaren i Körslaget 2009 är...." och jag trodde jag skulle dö! Aldrig i hela mitt liv har sekunderna varit så långa, eller jag så nervös. När hon sedan tillade "TEAM OLA" EXPLODERADE hela läktaren. Det första jag ser är att moa ramlar hahahah. I mitt försök i att dra upp henne, tappar jag själv balansen bakåt hahaha. De resterande 15 mintuterna spenderas hoppandes & sjungandes i studion, fruktansvärt lycklig.

Efteråt gick vi som vanligt ut för att vänta på kören. De droppade ut lite då och då och fick alla de fina guldmedaljerna som jag drog igång att vi skulle köpa in. Roligast var när alex kramade andreas (en sjukt skön kille i olas kör) o hon bara "alltså jag måste bara berätta att du luktar så HIMLA gott", o han bara "åååh, ni är så söta - ni får lukta på mig hur mycket ni vill! Kom tjejer, lukta på mig!!".  Hahaha jag dog 1 :) Andra gången jag dog var när Simon kom ut och började prata med nån skum robotröst i megafonen: "Ska ni med på efterfest? Då kör vi! He- he- he". Tredje och sista gången jag docg den kvällen var när Anton härmade Ola: "TJA SVERIGE!!!" *peka* & pilla med håret. Hahahah!

Efter att ha träffat den ofantligt bra kören kom Ola också ut. Han var helt lugn!! :O Han hade inte fattat det än sa han haha xD Han inledde med stage dive, och sedan ett lite seriösare tacktal: "alltså verkligen tjejer, tack så hemskt mycket". Han ledde oss när vi sjöng we are the champions, pekade på mig och skrattade (när jag sjöng/skrek i megafonen xD) och var allmänt gullig :) Eftersom att jag hade fixat allt med medaljerna så röstades det fram att jag skulle få ge Ola sin, så så blev det! :) Det kändes stort! ;) Men han och dom är så jävla värda denna vinsten. Allt annat än det hade varit skandal.
Efter en stund där ute drog de vidare på efterfest och jag & Adina åkte till vårt vandrarhem och dog i våra underbart sköna sängar.



Söndagen började med HM och Jimmy Choo-letning. HM på Drottninggatan hade mina par i min storlek och jag är nu Jimmy Choo-ägarinna!!! :D Jag älskar dom verkligen!
Dagen tillbringade vi med att drälla runt på diverse coola ställen i Stockholm, tog mysfika på Fresco på Östermalm (och dog åt hunden där HAHAHAHA), köpte julklapp till Leo, köpte te på NK (svart julte) och skrattade åt min löjligt stora Jimmy Choo-påse. Kvällen avslutades (som jag skrev) på cityterminalen! Vi sköt ihop några pallar och spelade kort och käka godis :) Efter en stund läste Adina bok och jag råkade somna. Under tiden råkade någon sätta igång ett larm vid oss, och tvingade alla i närheten (däribland adina) att sitta o hålla för öronen i 7-8 minuter innan den stängdes av. Observera under tiden jag sov. Hahahah! Natten avslutades alltså på nattåget hem, efter en fantastisk helg med underbara Adina.



Fin vän, Team Ola vinner körslaget (det tog dock ett tag innan jag fattade det på riktigt), Stockholm & Jimmy Choo-skor... Vad mer kan man begära av en helg?? :)


Kommentarer
Postat av: Adina

jävla larm!, jag trodde jag skulle dööö! hahahahhha!



du är finfin & jag tycker om dig såååååå mycket! <3

2009-11-18 @ 15:59:51
URL: http://mainasprinskorv.blogg.se/
Postat av: Jemini ♥

åh, avundsjuk på dian jimmy choo! själv kunde jag inte gå dit då det var :( ville så gärna ha ballerinaskorna!

2009-11-18 @ 16:10:20
URL: http://jemini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0