Hemma från tävling!


Och vilken dag! Det har gått upp och ner (inte ofta man gråter på en tävling.. 8)) och tjohej vad jag har sprungit rundor. Var inne på banan 5 gånger (2 gånger själv & 3 gånger som linförare på Jacques till lag 2 + emelie och eira). Och ja, what to say? Det är inte lätt när man har 4 stycken (auktoriteter) som berättar för mig hur jag ska göra (och säger emot varandra naturligtvis), en styrelse som säger att jag inte ska lyssna på dom (att dom litar helt och hållet på mitt eget omdöme och att jag känner hästen bäst osv) , föräldrar som lägger sig i (både med positiva och negativa kommentarer) och gud vet vad.... Nepp, urspårning på hög nivå :$:(


Dock ska jag fokusera på de saker som faktiskt varit bra/roliga idag:


* Laget gjorde vår bästa grund nånsin skulle jag tro, vilket payed off i poängen (trots att vi var lite för lånsamma och missade 2 av Minis grundövningar).

* Küren gick ganska bra. Matti gick fortfarande inte helt bra, men ja- vi gjorde vårt bästa och det gick ganska
bra.


* Vi slutade tack vare detta på en andraplacering! Oförskämt nära 6,5 i slutpoäng (förra helgen - när matti gick som en kossa - slutade vi på 5,4 tror jag..).


* Louise, cj och sillkompis kom och kollade :)


* Fick 7,5 i hästpoäng efter ena rundan på Jacques (vilket faktiskt är riktigt bra)


* Fick även en del beröm från några styrelsemedlemmar & föräldrar (kanske bara av sympati men ändå xD). Bla kom en hästkunnig pappa fram till mig efter grund-rundan med Jacques fram och bara "Detta var jättebra! Han gick jättefint! Kul att se att någon sticker ut bland alla andra.."


* Fick 4 påsar halstabletter på prisutdelningen (HAHA).

* En 8-årig tjej i skrittlaget var en utav många som påpekade att hon sett mig på tv igår (från när Team Ola var på Nova), o sen när jag påpekade att "ja, jag är kändis, men du kan få lov att känna mig", svarade hon "ja, det gör jag ju. Annars hade jag bara sagt "vem är den där tokiga tjejen" och inte "det är martina!"".




Så ja, allt som allt var det nog en fin dag :) Nu är min rygg dock cp-död, så jag ska bara kolla klart på parlamentet och sen blir det sängen. Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Yo

Svar; HAHAHAHA ja såg det nu ahahahha aja, jag kände mig lila iaf 8) & dom vet ju ändå att ja hejar på team ola hahaha.. ska bättra mig till nästa gång ;) ja loooovar

2009-11-09 @ 11:14:49
URL: http://yooyyo.blogg.se/
Postat av: Anna H

Jag tycker att Jacques så jättefin ut :) Vår linförare undrar varför du var ledsen, men detta förklarar ju saken. Hon sa så här: "Varför var hon så ledsen? han såg ju jättefin ut och han gick ju jättefint! Hade jag varit hon hade jag gått runt och varit glad att få lina en sån häst!" :)

2009-11-09 @ 19:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0