Tag 3, betala för 2.

Jag har haft världens bästa helg! Mina 3 största intressen: Ola, MFF & voltige - allt i ett!

Det började med en jäävla stress i lördagsmorse (orkar inte gå in på vidare detaljer dock). Till sist var iallafall jag & Emma framme i Stockholm efter en väldigt rolig tågresa: "En lundakör, en lundakör, det är en kör med ett glatt humör...". Haha it settled- jag & emma blir alltid hatade när vi åker tåg.
På stationen i Sthlm träffade vi först en norrköpingbo, en göteborgare och en stockholmare, innan jag & emma begav oss till NK. Vi smög direkt ner till Kaffe & te-handeln på bottenvåningen där jag införskaffade mig mer cheesecakete och lite kanelte (och blev väldigt glad för påsen HAHA). Vidare till TACO BAR och käga (jag ska dra igång en Taco bar till Malmö-klubb på facebook har jag bestämt!) och tillsist ut till Frihamnen och mötte upp alla fina tjejer.

Så blev det Körslaget. Ola & hans boyband körde först As long as you love me, och sen blev de jävlar i de fart när de körde Lady Marmelade (och 3 unga killar i kören kom ut i kvinnokläder från det årtiondet). Hahaha, jag trodde jag skulle dö så mycket jag skrattade! :'D Till sist blev det några nervösa minuter (alltså jag lovar - de där lördagskvällarna när de ropar upp vem som går vidare kommer bli min död!!), men TEAM OLA ROPADES UPP!!! Jag & moa tittade på varandra och börjar gapskrika. Hahahaha. Ola i sin tur blev heeelt galen o flög ut i publiken och på yoyyo & jessi som satt på kanten. Det var heeelt sjukt! :'D

Utanför sedan fick vi massa beröm av kören as usual
. Tom Team Amys körmedlemmar kom ut och sa att vi var lätt den bästa klacken hahah :o :D Våra kära lundapojkar kom också ut, gjorde lite sälen, välte mig & moa - det vanliga! Hahahah. Ola kom såklart också och bara: "Alltså jag vet inte vad som hände. De ropade upp oss o sen bara blir de svart! Sen helt plötsligt står jag på läktaren o kramar om yoyyo, och jag har INGEN aning om hur jag kom dit, det blev helt tomt i huvet". Hahaha han är så söt!

Det blev lite flum där, som vanligt. Ola sprang & kramades och tog foto med dom som ville och sådär. Härmade min skånska gjorde han också :( hahaha. Jag har vant mig vid att bli mobbad av gotlänningar, dalmasar och göteborgare nu, men att OLA (som själv är skåning då) härmar mig, nä, det är fan inte okej! xD "Maaaj....". Hmpf!

Jag & Emma åkte hem till Jossan i Uppsala och sov gott. Nästa morgon åkte jag därifrån vid 10 & tog flyget hem från Arlanda vid 12. Blev hämtad på Sturup och var på Malmö Stadion med Anna stav kl 14. MFF-BP stod på schemat kl 15, men oj vilken besvikelse!! Halva Supras var inte där, och den halvan som var där satt ner under nästan hela matchen. Inte många sjöng under MFF-hymnen (jag gjorde mitt bästa med min mycket hesa röst) och ja, det var tyst under stora delar av matchen. Allt för att MFF valt att sätta upp ett nät framför vår klack (pga inkastade saker). Visst, det är jävligt oförtjänat för så jävla mycket har inte kastats in, och nåt jag kan störa mig på riktigt mycket är de orättvisor som uppstår genom kollektiv bestraffning. En hel klack malmöiter ska inte få lida för att några är idioter. Men, det ska inte gå ut över spelarna under matchen, så äre bara.

Samtidigt utspelades AIK-IFK på Gamla Ullevi. AIK vann guldet. Det här trodde jag inte att jag skulle säga, men det var en bra utgång. Jag hatar verkligen AIK, men IFK Göteborg är inget annat än ett stort äckellag som endast tagit sig till toppen genom fusk och en omåttlig mängd oförtjänad tur!! (Dessutom hade IFK gått om Malmö i antal guld om dom vunnit iår ^^). En annan liten glädjenyhet är ju att Hammarby är ute efter den här säsongen hihihih (och att Djurgården måste spela kvalmatch). Ska bli spännande att se hur många som "följer dom i Superettan 2010". HA!

Efter matchen åkte jag direkt till stallet.
Linade läänge, så jag började inte värma upp förrens halv 9! Tränade på Matti till halv 10 drygt, vilket gick förvånansvärt bra. Flög lite mer i upphoppen och för en enda gångs skull blev jag nöjd med min sax- BÅDE fram och bak!!

 

Det här var min fina helg som följts utav en ganska fin måndag. Mer om den imorgon, för nu ska jag fixa lite med mina bankkonton och sen ska jag kolla vidare på Raw (med mitt underbara kanelte<3). Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0