Morgonstund har guld i mun.


Är det inte så det heter? Det slopar vi iallafall!
Först lite om gårdagen (jag måste nämligen få skryta lite om allt duktigt jag gjorde ;)):
- Jobb

- Åkarp. Hämtade alla saker jag glömt hos Helena och umgicks med hennes mamma och hund tills tåget till Malmö kom.

- Banken. Fick in 800 kr extra på mitt sparkonto (nyligen uppstartat!) sedan jag fört över det skumma bankkontot till mitt sparkonto. Det var tydligen nåt jag skapade 1991 (som jag sedan väl fört in en del utav månadspengen på). Hade jag inte en aning om xD Och hela 1,34 kr har jag tjänat på 18 år.. hög ränta där... HAHA. Beställde även ett nytt kontokort (försökte nämligen bli medlem på en djurrättsorganisation (ska berätta mer om den sen) när jag upptäckte att det inte gick, eftersom jag har ett VISA ung nu). Det + det faktum att jag inte heller kan köpa tex flygbiljetter med det övertygade mig. Så nu kommer snart ett nytt kort hem till mig - ett WWF-Maestrokort. Det fungerar i princip som ett VISA, men en del utav årsavgiften (som låg på 110 kr för mig som ungdom, tror jag det var..) går till WWF, samt 50 öre vid varje köp jag gör. Och ja, 50 öre är kanske inte särskilt mycket, men jag gör väl ändå minst 1 uttag/inköp varje dag, vilket kommer ge 15 kr / månad. Om många har ett sånt här kort behöver man alltså inte göra mer än så för att det ska bli en stor summa för världsnaturfonden :) Många bäckar blir en liten å.... (och vad fan är 50 öre extra / inköp? Jag blir fan nästan bara förbannand när nåt kostar 199,50 kr tex, för då kan man fan lika gärna säga 200! :p). Så, att ni skaffar ett sånt rekommenderas! (Dessutom är det en söt tiger på kortet!). Mer om det kan ni läsa här!

- Jojokort. Japp, rabattkortet var nästan slut (jag var ännu mer naturvän och skänkte resterande belopp) och köpte ett nytt sånt där fjantigt, färgglatt kort. T-R-Å-K-I-G-A!! Jag har ju preciis lärt mig att använda de där söta, lila små skånetrafiken-apparaterna, o dessutom har jag vant mig vid att höra det där tillfredställande, harmoniska pip-ljudet varje gång man stoppar ner magnetkortet i automaterna på bussen :(

- Skåneflagga. Sprang in och köpte en egen till imorgon. En trevlig man höll upp dörren för mig på vägen ut:

Man: Är det flaggans dag idag?

Jag: Nej, men jag ska till Stockholm imorgon...

Man: Jahaaa, ja då måste du ju ha en!!

Haha lite småkul faktiskt ;)

- Mobilhörlurar. Till sist knasade jag vidare till Triangeln, och efter många om och men hittade jag ett par hörlurar på Clas Ohlsson. Sätter mig tillsist på bussen på väg hem, packar upp hörlurarna och ska äntligen få avnjuta Robin Bengtssons nya låt (som jag lyssnat nonstop på i över en vecka) i båda öronen för en gångs skull (eftersom att bara den ena snäckan fungerade på mina gamla- var nog nåt glapp i adaptern..). Iallafall, vad hör jag? BARA DEN ENA JÄVLA HÖRLUREN FUNKAR!! I ett par helt nya hörlurar. Jag var sååå sugen på att hoppa av bussen och åka tillbaka, men det orkade jag faktiskt inte. Men JÄKLAR vad jag ska dit o tjura på måndag!!


Så, igår var ett ärendets dag ;D känns skönt att ha såna småsaker fixade :) (nu är det bara vantar kvar...). Men, nu måste jag börja fixa mig lite här - om 25 minuter ska jag ner o hämta ut min tågbiljett! :u

Baj så länge!


Kommentarer
Postat av: Christina

Ha nu superkul ikväll och vi sitter och röstar.

Kryss i taket: SARA ska se programmet.

2009-10-31 @ 14:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0